piątek, 30 grudnia 2011

Przygotowania do Świąt

Może trochę spóźnione ale trwa oktawa, także... Bezpośrednie przygotowania rozpoczęliśmy od spowiedzi. Jakoś udało nam się znaleźć polskiego Ojca- Tymoteusza, który pracuje w Bazylice Bożego Grobu. W ten sam dzień pojechałem już bez Marty, a z siostrami do Betlejem, pomodlić się w Grocie Narodzenia i dokończyć świąteczne zakupy. Na kilka dni przed świętami w Betlejem jest najmniej pielgrzymów/turystów w całym roku. Wydaje się to zrozumiałe bo wszyscy przyjeżdżają na święta a nie przed. Dzięki temu mieliśmy Betlejem i Grotę prawie wyłącznie dla siebie. Po powrocie i następnego dnia czekały nas porządki. ja trzepałem dywany i dokonywałem drobnych napraw, Marta przygotowywała z siostrami Świąteczne potrawy. Dla pewnego ułatwienia i zrozumienia dołączam plan Bazyliki Narodzenia, Kościoła św. Katarzyny i Groty Narodzenia.

 A no zapomniałem dodać, że w tym czasie rozpoczęła się chanuka
 (to pierwszy dzień)


Cyprys udający choinkę?- jest naprawdę niezły! W porównaniu z...


...z TYM! 


 Ruska Śnieżynka zachęcała przy bramie Jafskiej do kupna. ...tego.





tu już milszy widok na górę Syjon z Kościołem zaśnięcia NMP
po prawej stronie znajduje się dolina Gehenny

 Praca w kuchni wre


w kaplicy też,


siostra Daniel jest mistrzem sprzątania


a oto moja genialna konstrukcja, nazwałem ją... TRZEPAK !


sześć dywanów w dwie godziny i brak agresji przez następny rok


szósty dzień chanuki- ze względu na ostatnie niemiłe (niemiłe to w tym wypadku raczej eufemizm) wydarzenia związane z żydami, nie opiszę tego święta (a samą sytuację może jutro)



A no i Marty dzieło: wyczyszczony na "błysk" arabski stolik Ojca



Obiecany Plan: 

3 komentarze:

  1. Filipie "TO" jest araukaria,wasza choinka jest piękna.Pozdrawiam J

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże, skąd Pani zna takie gatunki roślin?! Może Pani jest na innych studiach? :P
    Ale gratulujemy dobrego oka i dziękujemy za wyjaśnienie:)

    M& F

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękujemy za kartkę !
    na bieżąco czytamy Waszego bloga :)
    pozdrawiamy serdecznie!
    Agata + familia

    OdpowiedzUsuń